فرش ماشینی ابعاد بزرگ فرش ماشینی ابعاد بزرگ .

فرش ماشینی ابعاد بزرگ

صادرات فرش بزرگ پارچه به دیگر کشورها

توانمندی کارخانه و نیرو های ایرانی در بافت و تولید فرش های دستباف و ماشینی باعث شده است این کشور در زمینه ی فرش های ابعاد بزرگ دارای شهرت جهانی باشد . صادرات فرش یکپارچه و سایز بزرگ به تعدادی از کشور های جهان از جمله کشور های عربی صورت می گیرد .

فرش های دستباف و ماشینی در ابعاد مشخص و استاندارد به صورت 12 متری ، 9 متری ، 6 متری ، قالیچه و غیره بافته می شوند اما گاهی به فرش هایی نیاز است که از حالت متعارف خارج باشند .

برای مکان هایی مانند مساجد ، حسینیه ها ، کاخ ها ، هتل ها و غیره استفاده از فرش های یکپارچه و قواره بزرگ باعث می شود که محیط دارای نظم ، هماهنگی و زیبایی خاصی شود .

استفاده از چندین فرش کوچک باعث بی نظم به نظر رسیدن محیط می شود و از زیبایی آن می کاهد و به همین دلیل فرش های ابعاد بزرگ جایگزین آن ها می شوند .

علاوه بر کشور ایران تعداد زیادی از کشور های خارجی از فرش به عنوان کفپوش و زیرانداز استفاده می کنند به ویژه کشور های عربی . به همین دلیل صادرات فرش های ابعاد بزرگ اهمیت زیادی دارد و مورد توجه تولید کنندگان قرار گرفته است .

صادرات فرش سایز بزرگ

بزرگ ترین فرش های جهان عبارتند از :

  • فرش مسجد شیخ زاید در شهر ابوظبی کشور امارات
  • فرش مسجد جامع سلطان قابوس در شهر مسقط کشور عمان
  • فرش مسجد محمدالامین در شهر مسقط کشور عمان

فرش های نامبرده به ترتیب بزرگ ترین فرش های جهان هستند که بافت و تولید و مونتاژ آن ها در ایران و توسط هنرمندان ایرانی صورت گرفته است .

بنابراین یکی از مهم ترین کالا ها در صادرات فرش ایران نوع یکپارچه و سایز بزرگ است که زینت بخش مهم ترین و بزرگ ترین مساجد جهان شده است و مورد بازدید عده ای زیادی گردشگر از سراسر جهان قرار می گیرد .

تولید چنین فرش هایی با توجه به این که برای کاربرد خاص هستند به صورت سفارشی انجام می شود و در ابعاد و شکل های مختلف توسط هنرمندان ایرانی عرضه می شوند .

با توجه به این که طراحی ، بافت و مونتاژ فرش های قواره بزرگ دستباف و ماشینی کار ساده ای نیست نیازمند تجربه و مهارت زیاد است که این شرایط در تولیدکنندگان ایرانی وجود دارد به همین دلیل صادرات فرش ایران با مشخصات و ابعاد مختلفی به نقاط مختلف جهان انجام می شود .


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۴:۱۱:۰۶ توسط:سعید همایونی موضوع: نظرات (0)